Beiträge von Johannes_P2

    Hello Bas,

    good choice to meet this forum. Warm welcome from here.

    Normally this is a forum in german language but for technical questions often there are very good answers but keep in mind that not everyone with specialized knowledge can answer you in english. Sometimes it helps a lot (to get more and better answers) if you use google translate before you put in here questions.

    I read a lot about Olymat and I know here are some people who are very familiar with this part of Opel. To get spare parts, if necessary, it will be a challange.

    If you really do the exchange of the gear box please do not litter the Olymat - keep the possible useful spare parts to use for others.

    den Motor starten ohne den Choke gezogen zu haben ist nicht grundsätzlich falsch (bzw. der Versuch).

    Bei kaltem Motor vorher einmal Pumpen funktioniert in den meisten Fällen.

    Es könnte sein dass: bei kaltem Motor einmal gepumpt (gibt Benzin in den Ansaugtrakt), den Choke ganz gezogen (sorgt für sehr fettes Gemisch) und dann nur 10 m gefahren und abgestellt - sich dann sehr viel unverbranntes Benzin im Ansaugtrakt angesammelt hat. Wird dann kurze Zeit später die gleiche Prozedur wiederholt könnte insgesamt zu viel davon vorhanden sein.

    In solchen Situationen vielleicht mal probieren ohne vorher zu pumpen und ohne Choke zu starten und erst wenn die ersten Zündungen erfolgen den Choke langsam herausziehen. Manch einer pumpt erst ein paar mal und zieht danach den Choke.

    Da wird man für solche Fälle ein Gefühl dafür entwickeln müssen was am Besten für genau dieses Fahrzeug funktioniert.

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    die untere befindet sich am Ende der Lenksäule, die sollte man vom Motorraum bzw. durch den Bodendeckel inspizieren können. Bei der oberen bin ich mir nicht sicher ob man hinter dem Gummi vom Schalthebel gucken kann (oben bin ich mir gar nicht sicher :denk1:). Beim P1 gab es wohl auch unten eine Version mit Halbschalen(?)

    Wenn ich dran denke mach ich von meiner ausgebauten Lenksäule morgen mal ein paar Fotos.

    Hallo Tia,

    such hier mal nach Motorlager. (sollte mehr als 300 Treffer ergeben)

    Die originalen von Opel haben eine Zeit lang gehalten, Reproduktionen nur eine recht kurze Zeit weil wohl das aufvulkanisierte Gummi schnell nachlässt und erst die "Neukonstruktion" hat wieder eine längere Lebensdauer. Selbst original NOS altern seit mehr als 60 Jahren im Regal und ob ich denen noch längerfristig vertrauen will ...?

    no, all answers are written directly in the english language until now. As I wrote at the beginning: this is (normally) a german forum and some but not all can use the english words.

    I started to answer in english and as I saw so many other people answers too in this language I was afraid that I get be punished :popo:

    Especially if you ask for technical solutions you will get more and maybe better answers if you translate before you ask here, but than you better do this as a new technical question and not here in the "greetings"

    Hi Rudi

    Thanks for your greeting. 👐

    The inner diameter is 27mm. That's a good question about seals. Did you use Past Parts over here? They did a crap job on refurbishing my cylinders and I have no idea if they made the seals or imported them. The rear wheel cylinders look good inside but the front I'm not sure. The pistons look like pumice stone 😄 I've ordered seals and dust caps from Argentina so I'll see how they work out

    you have pictures of the bad pistons?

    the seals are an other problem too sometimes because it seems that two different (I will call it constructions) shapes are on the market and you cannot mix them. Jörg_250SE described that short time ago


    Jörg_250SE
    28. Oktober 2023 um 17:25

    I hope you can translate it or google translator will it do right ;)